Det er en anderledes tid, vi lever i pt., og derfor har det været under overvejelse længe, hvordan vi skulle gennemføre vores juleforestilling under ansvarlige forhold og stadig gøre det til en sjov oplevelse for eleverne. Vi er kommet frem til at holde en juleafslutning i stedet for en decideret juleforestilling, som den vi plejer. Det vil sige, at juleafslutningen vil foregå uden en historiefortælling. Hvert hold skal optræde med en holddans, men de vil altså ikke have en rolle. Derudover vil jubilarerne fra i sommer 2020 optræde med en solo. Forestillingerne vil være uden kostumer, så eleverne skal optræde i deres eget ballettøj.

Vi ved, at det er en stor forandring fra foregående år, men under omstændighederne vi lever i på nuværende tidspunkt, vurderer vi, at dette er det bedste alternativ. Vi er rigtig ærgerlige over, at det ikke kan blive den store juleforestilling, som det plejer at være, men vi er også glade for, at det trods alt kan lade sig gøre, at eleverne kommer på scenen.

Afviklingen af juleafslutningerne er selvfølgelig under forudsætning af, at restriktionerne forbliver som nu.

Juleafslutningerne vil foregå på teatret Portalen med adressen Portalen 1, 2670 Greve.

Herunder følger datoer for de forskellige forestillinger, samt hvornår de forskellige hold og jubilarer skal optræde. Det er hold i alderen 4-18 år, som skal optræde, med undtagelse af Mini-Masterclass og Masterclass, som ikke medvirker. Jubilarerne er dem fra i sommer 2020 og derfor ikke dem, som har jubilæum til sommer 2021.

Holdfordeling – sæt kryds i kalenderen

Nærmere information om møde- og prøvetider kommer, når vi nærmer os, men hold i alderen 10-18 år skal regne med at møde ind cirka en time inden forestillingsstart og hold i alderen 4-9 år skal regne med at møde ind cirka en halv time inden forestillingsstart.

Vi forventer som udgangspunkt, at alle elever deltager. Eventuelle afbud skal dog meldes direkte til underviseren, som giver besked til os.

Jubilarernes soloer vil blive koreograferet og indøvet med deres underviser. Der vil være tre prøver á 10 minutter pr. jubilar, og så skal soloen øves derhjemme. Prøver aftales direkte med underviserne, som har fået besked om, hvem der skal danse solo.

Billetsalg åbner søndag d. 1. november.
Den 1. november vil vi åbne for billetsalget i vores webshop her på hjemmesiden. Da vi kun kan have publikum i halvdelen af salen i Portalen, vil der være mulighed for at købe to billetter pr. optrædende elev. På den måde tager vi hensyn til hinanden, så alle har mulighed for at komme ind og se deres børn. Det er dog først til mølle og salg af billetter vil være bindende. Pladserne vil ikke være nummereret, så salen vil blive fyldt op, som I ankommer på dagen for forestillingen. Eventuel restsalg vil blive sat til salg mandag d. 23. november.

Hjælpeforældre
Igen i år har vi brug for de uundværlige hjælpeforældre, som vil hjælpe til med at følge eleverne til og fra scenen og være sammen med holdene under forestillingen. Skriv til patricia@balletkompagniet.dk, hvis I ønsker at melde jer. Drejer det sig om hold i Farum, Hørsholm eller Pejsegaarden, bedes I skrive til pi@balletkompagniet.dk.

Afviklingen af forestillingerne vil foregå i samarbejde med Portalen, som vil hjælpe til med, at de officielle retningslinjer bliver overholdt. Vi glæder os enormt meget til at komme tilbage på scenen igen!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

{"cart_token":"","hash":"","cart_data":""}