FAQ

De oftest stillede spørgsmål, besvaret lige her

På www.balletkompagniet.dk skal du trykke på Skema og tilmelding. På vores tilmeldingsmodul logger du ind øverst til højre med dit brugerid og password. Derefter klikker du på Brugermenu og MINE TILMELDINGER. Det er her, du skal lægge dine betalingskortoplysninger ind..

På hjemmesiden kan du se alle vores ballethold i de syv studier. Vil du tilmelde dig, skal du klikke på Skema og tilmelding og oprette en profil. Derefter kan du tilmelde dig et hold eller booke en prøvetime. Snarest derefter modtager du en velkomstmail fra os med alle praktiske oplysninger. Du starter førstkommende træningsdag. Tilmeldingen fortsætter, indtil vi modtager en eventuel udmeldelse.

Ja. Vi sluser løbende elever ind i løbet af sæsonen. Det er dog ikke muligt at starte til ballet i maj og november måned for elever mellem 3-17 år da det er månederne lige op til vores store forestillinger. Dette gælder ikke for Tumlingehold og voksenhold.

Balletskolen kommunikerer udelukkende på mail, hvor vi sender al information ud omkring undervisning, forestillinger, billetter til forestillinger mv. Sørg derfor for at informere os, hvis du skifter e-mailadresse.

Balletkompagniets hold betales månedligt. Der betales ved indmeldelsen via betalingskort og abonnement oprettes. De månedlige betalinger løber indtil en eventuel udmeldelse. Prisen er et gennemsnit af hele året, derfor er det samme pris hver måned, uanset om der er ferie, helligdage eller forskellige antal undervisningsgange.

For eksisterende elever koster juli måned 35 kr. pr. hold for pladsgaranti – og eleven bliver efter vores anvisning automatisk overført til den nye sæson (alle modtager en mail). Ønsker man ikke pladsgarantien, skal man aktivt melde sig ud senest 25. juni, og så kan man melde sig ind igen pr. 1. august. Elever, som tilmelder sig i juli måned betaler indmeldelse 35 kr.

Hvis du ønsker at stoppe på balletskolen, skal vi modtage det skriftligt på mail. Udmeldelse skal ske senest d. 25. i måneden og gælder pr. den 1. i den efterfølgende måned.

Vi håber, at du kommer hver uge og til tiden. Det gør det sjovere for alle, og så kan vi komme hurtigt i gang med balletklassen og rykke hurtigt fremad. Hvis du er forhindret i at komme til undervisning, må du gerne meddele det til underviseren ugen inden. Sygdom kan man naturligvis ikke gardere sig imod. Dette bør meldes til ballet@balletkompagniet.dk.

Når man danser ballet på Balletkompagniet, anbefaler vi, at man køber en dragt, trikot (rosa strømpebukser) til pigerne og balletsko. Drenge skal have gamacher og en T-shirt på, eller heldragt. Voksne skal komme i behageligt, tætsiddende træningstøj.  Alle som har langt hår bedes træne med håret opsat i en knold. Lad tyggegummi og smykker blive uden for studiet.

Vi sender pakker med GLS hver mandag, og de lover 1-2 dages leveringstid. Der sendes ikke pakker fra webshoppen, hvis det er helligdag.

I tilfælde af at underviseren bliver akut syg, bestræber vi os altid på at stille med en vikar som første prioritet. Hvis det ikke kan lade sig gøre, bliver undervisningen aflyst. Dette kan ske op til to gange pr. sæson uden kompensation. Sker det mere end to gange tilbyder vi at tilbagebetale kontingentet for den mistede ballettime (1/4 af månedsbetalingen).